Pages

#NakTahuTak? : Create Whatsapp Link

Monday, July 17, 2017

Assalamualaikum w.b.t!

Aku ada satu perangai paling malas nak wasap dengan orang yang aku tak save nombor telefon. Aku pula jenis yang akan save nombor orang rapat dengan aku sahaja. Tapi tak nak mesej sebab nak jimat. Hahaha!

Baru-baru ni aku jumpa satu cara yang kita boleh wasap tanpa perlu save nombor dia. Yayy! (Sebenarnya orang lain semua dah tahu awal, aku je lambat. Baru tahu)

Aku memang sangat berterima kasih dengan Encik Saifuddin Ilyas ni. Dia la yang create sistem ni (www. wasap.my). Sangat membantu.

Caranya sangat mudah. Hanya copy link tersebut dan gantikan dengan nombor telefon korang.

https://www.wasap.my/6[nombor telefon]

Contoh : https.//www.wasap.my/60123456789

Senang kan. Kalau kat whatsapp web lagi senang. Copy link tu kat browser terus boleh dah boleh hantar mesej.

Seronok kan kalau apa yang kita terpikir dalam kepala otak kita jadi kenyataan. Hehehe.

Selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment

#NakTahuTak? : Create Whatsapp Link

Assalamualaikum w.b.t! Aku ada satu perangai paling malas nak wasap dengan orang yang aku tak save nombor telefon. Aku pula jenis yang aka...

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS